Standbemanning: Een vak apart

Op een beurs staan is een kwetsbare aangelegenheid. Wanneer je het goed aanpakt, kan dit positieve gevolgen hebben voor de toekomst. Een sterke eerste indruk is belangrijker dan je denkt!

Het succes van een goede beurs (en eerste indruk)  zit in jezelf en je standbemanning. Het lijkt een open deur maar het is de sleutel tot succes! Mits er bewust aan gewerkt wordt.

Presenteren of verkopen op een beurs vraagt namelijk andere vaardigheden dan een één-op-één verkoopgesprek. In een persoonlijk verkoopgesprek heeft men tijd en privacy. Op een beursstand krijgt men te maken met beursgeluiden, tijdsdruk en rondlopende bezoekers. In deze omgeving moet men in een oogwenk kunnen inschatten wie een potentiële klant is, een kort en bondig gesprek aanknopen en deze ook nog eens met een positief resultaat afronden.
Tijdens de training / workshop staan tips centraal met betrekking tot de communicatie en gedrag om deze optimaal in te zetten voor een effectieve beurs en voor zinvolle vervolgacties. 
Onderdelen die tijdens de workshop aan de orde komen:

  • -    Do’s & don’ts bij beurscontact
  • -    Pro actief handelen
  • -    Creeër uniformiteit & professionaliteit met je eigen standbemanning
  • -    Wees prikkelend: krijg direct aandacht van de bezoeker 
  • -    Ingrediënten voor een effectief beursgesprek
  • -    Ontdek wat de ander wil
  • -    Zorg voor duidelijke vervolgacties
  • -    Vragen uit de praktijk... 

Met een aantal trics & trucs kun je je standbemanning de juiste bagage mee geven voor een succesvolle en vooral inspirende beurs, met potentiële contacten! Onthou:


“De standbemanning zal het moeten doen. Zij maken het verschil”