3.6 Ted-stijl presenteren

Steeds meer bedrijven zien in dat je niet meer wegkomt met een gewone presentatie. Het moet inspirerend, overtuigend, prikkelend, maar vooral ook memorabel zijn. Daarom zie je dat er vaak gekozen wordt voor de TED talk methode waarbij verbinding wordt gezocht met het publiek. Het zorgt voor een unieke balans tussen inhoud, storytelling en interactie. Het wereldwijde succes van TED talks toont aan hoeveel impact een presentatie kan hebben. 

Tab group

Resultaat & opzet
Resultaat: 

Na de training:

  • ken je de stappen tot het helder formuleren en overbrengen van je boodschap;
  • ken je de formule voor een memorabele presentatie;
  • ken je de opbouwstructuur van een pakkend verhaal;
  • kun je je authentiek en inspirerend presenteren;
  • weet je hoe het publiek te enthousiasmeren voor jouw idee.
Opzet: 

De training heeft een interactief karakter. Naast inhoudelijke kennisoverdracht is er voldoende ruimte voor uitwisseling van ervaringen en discussies. Werkopdrachten worden ingevuld aan de hand van praktijksituaties en casuïstiek.

In de training worden persoonlijke kwaliteiten van en aandachtspunten voor de deelnemers geformuleerd en verwerkt in een persoonlijk actieplan. Na afloop van de training staat dit actieplan centraal bij de verdere persoonlijke ontwikkeling.

Aantal en duur van de bijeenkomst: 
  • Twee losse dagen
  • Drie weken doorlooptijd 

Wat krijg ik bij deze opleiding?

  • Persoonlijke intake
    Online intake waarin jij je persoonlijke leerdoelen aangeeft
  • Duur training (2 dagen.)
    2 dagen, verdeeld over 3 weken.
  • Klassikale training
    In kleine groepen van max. 8 deelnemers
  • Trainingsmateriaal
    (Digitaal) naslagwerk en hand-outs
  • Individuele coaching/support
    Na afloop van de training blijft de trainer beschikbaar voor vragen
  • Certificaat van deelname
    Erkenning voor behaalde competenties