5.1 Echt klantgericht werken en denken

Bij de dagelijkse omgang met klanten komt veel kijken. Wat vindt een klant belangrijk? Hoe wil hij behandeld worden? Welke verwachtingen heeft hij? De klant van nu is mondiger en veeleisender dan voorheen. Leer te kijken door de ogen van de klant naar jezelf en naar je organisatie. Klantgerichtheid op het hoogste niveau. 

Tab group

Resultaat & opzet
Resultaat: 

Na de training:

•    Kun je klantgerichtheid naar een hoger niveau brengen.
•    Ken je de aspecten van klantgericht werken en klantgerichtheid.
•    Heb je inzicht in de wensen en behoeften van je klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen.
•    Kun je klantgerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden.
•    Heb je inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken.
•    Kun je op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie centraal staat.

Opzet: 

De training heeft een interactief karakter. Naast inhoudelijke kennisoverdracht is er voldoende ruimte voor uitwisseling van ervaringen en discussies. Werkopdrachten worden ingevuld aan de hand van praktijksituaties en casuïstiek. 
In de training worden persoonlijke kwaliteiten van en aandachtspunten voor de deelnemers geformuleerd en verwerkt in een persoonlijk actieplan. Na afloop van de training staat dit actieplan centraal bij de verdere persoonlijke ontwikkeling.

Aantal en duur van de bijeenkomst: 

De training bestaat uit 2 modules, verdeeld over 2 dagen. 

Tijden: 09.30u tot 16.30u

Wat krijg ik bij deze opleiding?

  • Persoonlijke intake
    Online intake waarin jij je persoonlijke leerdoelen aangeeft
  • Duur training (2 dagen.)
    2 dagen, verdeeld over 3 weken.
  • Klassikale training
    In kleine groepen van max. 8 deelnemers
  • Trainingsmateriaal
    Digitaal) naslagwerk en hand-outs
  • Individuele coaching/support
    Na afloop van de training blijft de trainer beschikbaar voor vragen
  • Certificaat van deelname
    Erkenning voor behaalde competenties