5.3 Klantgerichte servicedesk

Een servicedesk, receptie of informatiebalie is hét visitekaartje van de organisatie. De eerste indruk die de medewerker op de klant achterlaat is van wezenlijk belang voor het verdere contact. In deze training staat servicegericht handelen centraal. Geef de klant een onuitwisbaar positieve eerste indruk. 

Tab group

Resultaat & opzet
Resultaat: 

Na de training:

  • Ben je je bewust van hetgeen een klant van je verwacht en ben je in staat daaraan tegemoet te komen op een klantgerichte, effectieve en efficiënte manier.
  • Ben je je bewust van het belang en het effect van servicegericht handelen aan een servicedesk en ben je in staat dit toe te passen, ook op drukke momenten.
  • Kun je de communicatieve vaardigheden bewust toepassen, waardoor je leiding kunt houden in de gesprekken aan de servicedesk.
  • Ben je bewust van je sterke en zwakke punten binnen de ‘face to face’ contacten met klanten aan de servicedesk.
Opzet: 

De training heeft een interactief karakter. Naast inhoudelijke kennisoverdracht is er voldoende ruimte voor uitwisseling van ervaringen en discussies. Werkopdrachten worden ingevuld aan de hand van praktijksituaties en casuïstiek. 
In de training worden persoonlijke kwaliteiten van en aandachtspunten voor de deelnemers geformuleerd en verwerkt in een persoonlijk actieplan. Na afloop van de training staat dit actieplan centraal bij de verdere persoonlijke ontwikkeling.

Aantal en duur van de bijeenkomst: 

De training bestaat uit 2 modules, verdeeld over twee dagen. 

Tijden: 09.30u tot 16.30u

Wat krijg ik bij deze opleiding?

  • Persoonlijke intake
    Online intake waarin jij je persoonlijke leerdoelen aangeeft
  • Duur training (2 dagen.)
    2 dagen, verdeeld over 3 weken.
  • Klassikale training
    In kleine groepen van max. 8 deelnemers
  • Trainingsmateriaal
    (Digitaal) naslagwerk en hand-outs
  • Individuele coaching/support
    Na afloop van de training blijft de trainer beschikbaar voor vragen
  • Certificaat van deelname
    Erkenning voor behaalde competenties