Gespreksvaardigheden

Binnen klantcontacten of samenwerkingsvormen kunnen conflictsituaties ontstaan. In de training wordt er gekeken naar het ontstaan en verloop van conflictsituaties en krijgen de deelnemers handvaten om conflicten op te lossen met behoud van de relatie, ook op lange termijn.

Leerdoel:
Na de training:

  • Hebben de deelnemers inzicht in het ontstaan en verloop van conflictsituaties. 
  • Hebben de deelnemers inzicht in hun eigen gedrag in conflictsituaties. 
  • Kennen de deelnemers de rationele en de emotionele aspecten die met conflictsituaties gepaard gaan. 
  • Kunnen de deelnemers beter omgaan met hun eigen gedachten en gevoelens bij conflicten. 
  • Kunnen de deelnemers conflicten oplossen met behoud van goede relaties, ook op lange termijn.  


Doelgroep:
Iedereen die vanuit zijn/haar functie in de organisatie regelmatig te maken heeft met het hanteren van tegengestelde belangen en zich daardoor vaak in conflictsituaties kan bevinden en of daarbij betrokken is als derde partij. Duur, kosten en locatie verschillen per workshop en training en worden op aanvraag voor u berekend.